8 základních faktů o dubnové aktualizaci mobilního algoritmu Googlu

  1. Aktualizace bude celosvětová, bude probíhat od 21. dubna, ale může trvat až týden, než se viditelně projeví na pozicích ve výsledcích vyhledávání.
  2. Pokud jste nestihli svůj web optimalizovat pro smartphony, není to dle Googlu důvod k velké panice. Jednoduše až web nějakým způsobem optimalizujete, tak si toho roboti všimnou a měli by tomu uzpůsobit hodnocení vašeho webu ve velmi krátkém čase. Raději, ať je web optimalizovaný kvalitně a přívětivě, než rychle a nedostatečně. Díky tomu, že se Google nyní bude orientovat jen dle několika technických principů, se může stát, že vyhodnotí web jako user-friendly přestože ve skutečnosti přívětivý nebude. Na takový příklad se můžete podívat na obrázku na konci tohoto příspěvku.
  3. Google bude posuzovat každou stránku zvlášť. Nemáte-li tedy optimalizovaný celý web, tak může snížit pozice jen neoptimalizovaným stránkám. Ale naopak těm optimalizovaným může oproti konkurenci pozice navýšit.
  4. Pokud váš web plní principy z Google Mobile friendly testu a má snippet Optimalizováno pro mobily ve výsledcích vyhledávání, tak jste údajně za vodou. Alespoň pro zatím.
  5. Jestliže v Mobile friendly testu byl váš web vyhodnocen jako optimalizovaný, ale snippet ještě nemáte, nemělo by to dlouho trvat a snippet by se vám měl objevit. Pro jistotu by ale bylo vhodné zkontrolovat technickou stránku webu (viz článek o Mobilním SEO auditu)
  6. To, že Mobile friendly test vyhodnotí vaši stránku jako použitelnou, ještě neznamená, že 21. dubna vyskočíte na první pozice. Mobilní SEO není jen o použitelnosti a technických faktorech, ale i o „klasických“ on-page a off-page faktorech.
  7. To, že Google všude doporučuje responzivní verzi neznamená, že ji ve výsledcích vyhledávání zvýhodňuje před dynamickým zobrazováním a mobilní verzí.
  8. Update se nedotkne výsledků vyhledávání v tabletech a desktopech.

 

„Google Mobile Friendly Test Fail“: Stránka je responzivní, ale kromě hlavičky a rozbalovacího menu je prázdná (a není to jen chybné odesílání obsahu Googlebotu – ve skutečnosti tak stránka opravdu vypadá)

google mobile friendly test fail

 

Přidejte komentář

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.