Mám optimalizovat web pro mobilní návštěvníky?

Neustále narůstá počet lidí, kteří využívají smartphony pro surfování na internetu. S přicházejícím updatem Googlu (21. dubna), který má změnit posuzování mobilních stránek, se zřejmě nejeden webmaster zamýšlí nad tím, zda má smysl věnovat čas a peníze optimalizaci pro malou obrazovku.

Následujících pár kroků doporučuji udělat i těm, kteří již mají web nějakým způsobem optimalizovaný pro mobily. Totiž to, že máte web responzivní nebo mobilní ještě neznamená, že mobilním uživatelům vyhovuje.

Jak již napsal Zbyněk Hyrák na blogu SEMOR, nejlepší způsob, jak toto zjistit, je náhled do Google Analytics. Doporučuji nastavit náhled dat na delší dobu, např. jeden rok. Z čím delší doby budete data mobilních uživatelů posuzovat, tím více si můžete být jisti, že váš úsudek nezávisí jen na aktuálním situaci, ale na stavu dlouhodobém.

1. Kolik procent návštěv webu tvoří mobilní návštěvníci?

Záměrně zmiňuji jen mobilní návštěvníky. V tomto článku vysvětluji proč.

Jestliže se mobilní návštěvnost pohybuje kolem 20 %, doporučuji web těmto návštěvníkům přizpůsobit.

2. Roste mobilní návštěvnost v čase?

Pokud máte např. 15% měsíční návštěvnost a v posledních třech měsících pozorujete výrazný nárůst mobilních uživatelů, je možná na čase popřemýšlet o mobilní verzi.

3. Jaký je bounce rate u mobilní návštěvnosti?

Zvažte mobilní verzi, pokud je procento okamžitého odchodu mobilních návštěvníků nápadně vyšší, než v případě desktopu.

4. Liší se potřeby mobilních a desktopových návštěvníků?

V Google Webmasters Tools (GWT) se podívejte na vyhledávací dotazy s filtrem Mobilní. Tyto dotazy srovnejte s dotazy filtru Web.

Toto můžete udělat i v Google Analytics (GA). Zobrazte si přehled Cílové publikum – Mobilní zařízení – Přehled. Jako sekundární dimenzi si zvolte Klíčové slovo. Z GA zjistíte méně klíčových slov než v GWT, zato si s nimi můžete víc pohrát. Podívat se např. na procento odchodu u jednotlivých klíčových slov.

Pokud si slova exportujete do excelu, tak můžete vyselektovat jen jedinečné mobilní vyhledávací dotazy – tedy ty, které uživatelé desktopů nehledali. Zároveň můžete porovnat návštěvnosti z desktopu a mobilu u slov, které hledají oba segmenty.

V GA můžete podobným způsobem porovnat i vstupní stránky.

Přidejte komentář

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.